Zegar w biurze. Gadżet czy niezbędny przedmiot? Korekta

Czas w biurze płynie w swoim tempie, wypełniony rozmaitymi zadaniami. I choć w dzisiejszych czasach większość z nas ma zegarek na ręce lub smartfona na biurku, to jednak w dalszym ciągu chętnie korzystamy z tradycyjnych zegarów. Jakie cechy powinien posiadać zegar przeznaczony do biura. Jakie kryteria brać pod uwagę przy jego zakupie. 

Zegar, a organizacja pracy
Zegar w przestrzeni biurowej nie tylko odmierza czas do zakończenia kolejnego, wypełnionego pracą dnia. Jest niezwykle przydatny, jeżeli chodzi o kwestie organizacyjne. Ułatwia załatwianie najprostszych spraw np. umawianie się na konkretną godzinę czy pilnowanie czasu przerw przez pracowników. Zegar zapewnia kontrolę czasu. Umożliwia lepszą organizację. Pomaga wyznaczać priorytetowe zadania. Jest ważnym dodatkiem zarówno z punktu widzenia kierownictwa, jak i zwykłych pracowników.

Zegar, a mobilizacja pracowników
Umiejętność organizacji pracy własnej jest wymieniana często, jako atut w CV. Rzeczywiście pracownik, który ma wyczucie czasu i potrafi właściwie ustawić sobie wszystkie zadania, pracuje znacznie wydajniej. Wśród takich pracowników zegar może pełnić rolę mobilizacyjną. Przypomina o podejmowaniu określonych działań i aktywności. W trakcie wykonywania zadań, może także wyznaczać pewien rytm pracy. 

Zegar, jako element dekoracyjny
Puste ściany biur mogą nie wyglądać zbyt korzystnie. Zwłaszcza, jeżeli mamy do czynienia z naprawdę dużą przestrzenią. Warto je w jakiś sposób ozdobić, a proponowane obecnie przez producentów zegary ścienne mogą doskonale spełnić to zadanie. Dekorując ściany zegarami, możemy pójść w dwóch kierunkach. 

Bez trudu znajdziemy modele o nienachlanej stylistyce. Wyraźna, prosta tarcza pozwala na szybkie odczytanie godziny. Jednocześnie zegar nie dominuje we wnętrzu i nie skupia na sobie uwagi. Tego rodzaju zegary pasują do tradycyjnych biur, urządzonych w sposób prosty i funkcjonalny. Nie brakuje również designerskich zegarów, o zupełnie nietypowych formach, kształtach. Wiele z nich nie posiada tradycyjnych tarcz, a nawet cyfr. Bez wątpienia można je nazwać małymi dziełami sztuki. 

Dopasowanie zegaru do wnętrza
Tak, jak inne elementy wyposażenia wnętrza, zegary powinny być dopasowane do stylistyki danego pomieszczenia. Nowoczesny, designerski zegar w tradycyjnym biurze czy recepcji będzie wywoływać pewien dysonans. Przy minimalistycznej aranżacji warto wybrać model o prostszej formie. Natomiast w stylowych biurach można pokusić się o elegancki, klasyczny zegar ścienny.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 345 548

E-mail: kontakt@wsalonie.pl

Nie masz pomysłu jak urządzić przytulne wnętrze biurowe? Zależy Ci również na funkcjonalności? Zapraszamy na naszą stronę, doradzimy jakie meble i akcesoria uczynią Twoje biuro wyjątkowym